Inner peace

29 Nov

In het ruim van een schip ligt een pakje met mijn adres erop. Daarin zit een boek met ergens in de titel “inner peace”. Ik heb dit zelf besteld en ik was niet dronken. Hoe goed het zelfhulpboek straks ook is, mijn innerlijke 25-jarige zal nog een tijd met haar kop tegen de muur blijven beuken. Soms lijkt het alsof er een miniatuurtje van haar in mijn hoofd woont, dat soms wanhopig roept: “Wat is er met je gebeurd?”

Aan het eind van de vorige eeuw vroeg ik mijn vrienden om mij een ram voor mijn kop te geven als ik:

a. na mijn 30ste nog zou dansen in het openbaar
b. een creatieve cursus zou volgen om mezelf lekker te ontwikkelen
c. een aanzienlijk deel van mijn boekenkast uit zelfhulpboeken zou bestaan
d. alsnog spiritueel zou worden

Dankzij de Spiritest van Trouw weet ik dat ik qua puntje d nog redelijk op koers zit. Maar nu ik de Flow-gerechtigde leeftijd ruimschoots bereikt hebt, kan ik me ineens niet meer zo goed herinneren waarom a, b en c zo belangrijk waren. Of eigenlijk, ik weet het nog precies, maar ik houd me niet aan mijn afspraken. Voor een deel komt dat door dat gevoel van bevrijding, waar ik vrouwen van 40 altijd al over heb horen praten. Laatst was ik bijvoorbeeld bij een concert. De zanger vroeg het publiek om dichterbij het podium te komen. Daarmee bedoelde hij vast niet de herintredende moeders met handtassen. Maar who cares? Natuurlijk kwam ik dichtbij het podium. Gezellig!

Soms ben ik bang dat er meer speelt dan een gezonde bevrijding van gene. Mijn creatieve geontwikkel, het oeverloze concertbezoek, dit geblog… Het zijn volgens mij gewoon manifestaties van een dames-midlifecrisis. Een crisis ja, inclusief strohalmen en slecht gekozen schuilplaatsen. Voorlopig wacht ik tot het schip met de oplossing uit Amerika er is, maar misschien is het effectiever als iemand mij snel even een ram voor mijn kop komt geven.

(Mijn H: “Inner peace? Nou, dat liekt mie wel wat vies.”)

Foto: sxc.hu

9 Reacties to “Inner peace”

  1. Bert 29/11/2011 bij 16:37 #

    Inner peace? Ie liekt wel niet wies! Ik gao ‘oe niet slaon! Bej mal?
    Zeker niet na zo’n zelfreflecterende blog. Dat moet je ook helpen. Kop op!

  2. mamaleest 29/11/2011 bij 20:52 #

    Dank Bert. Da’s eigenlijk een geruststelling.

  3. Wilma 01/12/2011 bij 21:09 #

    Wens je vooral heel veel plezier met de cursus Zingen met lef! Soms vraag ik me af of ze niet iets andere titels voor cursussen kunnen bedenken… Zo volgde ik ooit een cursus ‘zing je innerlijke stem’ of iets dergelijks. Help. Maar het was leuk!!! Ook iets te spiritueel en lief soms naar mijn smaak, maar over het geheel genomen heerlijk zingen.

  4. mamaleest 04/12/2011 bij 20:49 #

    Ha Wilma, beetje late reactie, maar ik denk dat je gelijk hebt. Dat zingen zal wel goed uitpakken :-).

  5. Chris 06/12/2011 bij 19:44 #

    Ja, ik kan getuigen! Ik was ooit publiek bij Wilma’s weergaloze a capella optreden. Super stoer. Dus ik wacht de uitnodiging van jouw aanstaande optreden af, Heleen. Fijn je weer te lezen, had ik al tijdje niet meer gedaan. Klopt het dat er ‘sneeuwvlokjes’ over deze pagina rollen of moet ik alweer aan een nieuwe computer?

  6. mamaleest 06/12/2011 bij 19:50 #

    Oh jee, Chris, je hebt gelijk. Wie de f%#%$ heeft die sneeuwvlokken aangezet? En dank voor de getuigenverklaring. Ik moet dus gewoon die cursus doen. Groetjes!

  7. prinsesnonsense 29/03/2012 bij 11:01 #

    Leuke blog! Ik ben benieuwd of je je ‘ínner peace’ gaat vinden!

  8. Prinses Nonsense 29/03/2012 bij 11:02 #

    Juiste account 🙂 Worldpress werkt niet voor mij..

  9. mamaleest 02/04/2012 bij 09:26 #

    Dank voor je reactie Prinses Nonsense, en eensgelijks, qua blog :-). Inner peace nog niet gevonden. Als het zo was, zou ik denk ik vaker rust vinden om te bloggen….

Geef een reactie

