Soundtrack

5 Sep


Het brein genereert soms een veelzeggende soundtrack. Na de geboorte van mijn eerste kind had ik alsmaar Yesterday van The Beatles in mijn hoofd. Of eigenlijk alleen de oorwurm “I’m not half the man I used to be”. Pas na een paar maanden drong mijn eentonige geneurie tot me door. En daarmee het besef dat het hoog tijd was voor een ander deuntje. Hoog tijd om te accepteren dat ik als jonge moeder tijdelijk zou functioneren op het niveau van een verkouden slak. En dat dit een hele gezellige reden had: de baby, die elke dag groter en liever werd. Een beetje meer Isn’t she lovely dan melancholische Beatles.

De afgelopen dagen verkeerde ik in een staat van algehele malaise. Moe, pijn in mijn nek. Maar vanmorgen werd ik overvallen door een kleine opstandige polonaise. Mien, waar is mijn feestneus. Uit het niets op 1 in de Interne Top 10. De carnavalsstemming heeft het oppervlakteniveau nog niet bereikt. Maar onderbewust gaat ‘ie blijkbaar lekker.

4 Reacties to “Soundtrack”

  1. Chris 05/09/2012 bij 15:40 #

    Net na de zomervakantie alweer in de malaise? Niet de bedoeling! Ik wens voor op je kop een kamerbreed tapijt, geen zandzakken voor de deur, wel hele grote bloemkoole en een pikketanesie, want die gaat er altijd in!

  2. mamaleest 05/09/2012 bij 18:12 #

    Dank je, Chris. Ik had Four ook nooit moeten verlaten.

  3. Wilma 09/09/2012 bij 18:13 #

    Pikketanesie? Waas dah (=wat is dat)? En ik kom nog wel uit het land van carnaval, of was dat een hit van boven de rivieren?
    By the way in Fours was ook Wifi op de camping, het gevaar lag daar ook op de loer!

  4. mamaleest 09/09/2012 bij 20:01 #

    Pikkatenasie galore. En dat ik in Fours de Wifi niet heb ontdekt, is veelzeggend. Nog dank daarvoor!

Geef een reactie

